Direktlänk till inlägg 14 juni 2016

Forts. Utmattnigsdeprission/Utbränd JAG????

Av Anette Åkesson - 14 juni 2016 11:58

Försöker fortsätta mitt förra inlägg, är tillbaka hos läkaren i mitten av april. Denna gången sprutar inte tårarna men de stiger i ögonen då och då. att ha sovit i 3,5 månad ,fattar inte att vi har kommit till april. Det blir fortsatt sjukskriven 2 månader till. Fortsätta med min medicin och samtal med psykratri sjuksköterskan.

Dottern fyllde år i början av april då hon säger: Mamma om du vilar och jag städar så kanske du orkar fira min födelsedag,jisses vad det skar i hjärtat. När jag berättade det för en granne sa hon: Det kan jag först ,men Anette jag tycker att du ska tänka vad fint ni har uppfostrat henne och då lättade det en aning......

2 månader går med mycket sömn och vila.

En dag ser ungefär ut så här: Stiga upp,klä mig, följa Sandra till bussen, äta frukost, vila,promenad, sova, duscha, äta lunch,sova, emfika, vila,på börja matlagning(som oftast någon får slutföra) , äta middag, vila, ta en runda och vattna blommor,kvällsfika, vila, för att sedan lägga mig och sova!!

Ja ungefär så ser mina dagar ut. Träffar jag någon och fikar blir det oftast mer sovit. Eller varit och handlat. Det är jätte jobbigt. Blir så jätte trött av mycket prat och sorl,slammer runt mig.

Att läsa böcker som alltid varit en passion för mig börjar så sakterliga återkomma.

Var tillbaka hos läkaren i förra veckan och är nu sjukskriven till början av september.


Igår var det en "bättre" dag,så igår kväll åkte jag på "sommarfest" Som jobbenheten fixat. Trevligt och god mat. Men ack så jobbigt. Var helt slut i huvudet efter att hört prat och skratt. Så det blev till att köra sakta hem då huvudet var helt fullt.........


Nu ska jag lägga mig och sova en stund! Är Jätte trött idag så jag satte mig och skriva av mig här en stund. så får det bli en liten promenad i eftermiddag!


Kram till alla som behöver!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Åkesson - 2 maj 2023 16:50

Det är och finns både för och nackdelar med det. Men har man valt det får man liksom ta hela paketet och jag omfamnar det med tacksamhet. Som född och uppvuxen på landet är det inget jag vill byta ut. Bor man på landet vet man att när tjälen är i...

Av Anette Åkesson - 10 mars 2022 11:15

I måndags var det 10 år sedan livet kunde tagit slut, men min tid var inte slut och alla skyddsänglarna var med mig. Men minns det som igår..... Efter jobbet så var vi kallade på möte av faket för kommande omorganisation. Vi var inte mycket klokar...

Av Anette Åkesson - 22 januari 2022 14:28

Tro Ett ord de flesta förknippar med religion, men för mig har en helt annan innebörd. Tre bokstäver som bildar detta ord men som kan skapa något enormt stort. Men för mig innebär ordet mig själv, att tro på sig själv. För tror inte jag på mig sj...

Av Anette Åkesson - 30 augusti 2021 08:08

Hemester! Jisses jag har varit "modern" sedan jag föddes! När pandemin slog till och alla fick vara hemma kom detta ord som jag tycker är ett fruktansvärt ord. Det klingar så illa i mina öron. Vad är det för fel med att vara hemma eller hem omkring?...

Av Anette Åkesson - 3 juni 2021 08:22

En förbaskat bra titel, sen kanske texten i sången inte helt stämmer överens med mina tankar och funderingar! Att tro att man kan lita på myndighets personer runt om en när man är sjuk ,då får man ha just det stark tror. I februari kunde jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards