Alla inlägg under juli 2016

Av Anette Åkesson - 28 juli 2016 08:22

Igår blev det 2 energi kickar.
Först en promenad med Beckie, Quela och Katarina.
Efter vila och dusch en tur till Toftastrand och fika träff med bästa Gudny.
Fastän vi inte ses så ofta finns vi alltid där för varandra. Tänk jag var runt 10 år när vi stiftade bekantskap och vi har stött och nött i vått och torrt. Underbar människa ?

Väl hemma igen sov jag någon timme och sedan blev det inte många knop.

Nu samlar jag krafter att stiga upp och se vad dagen har att erbjuda ?

Kramen

Av Anette Åkesson - 25 juli 2016 21:31

Varit väldigt trött de senaste. Men det klart att bihåleinflammation och penicillin spä på min trötthet jag har sedan tidigare. Men äntligen har värken i bihålorna gett med sig.
Läst en del , när jag orkat.
Suttit mycket på balkongen.
Tänker och funderar och försöker få ihop mig själv, men huvudet samarbetar inte på det planet.

Var en tur till stan idag och kom på mig själv att jag under förra året över huvudtaget tog mig dit jag skulle och hem igen. Visste ju inte hur eller var jag kört och fattade ändå inte att jag var sjuk.
Kan förstå att det sker olyckor, för jag lär inte vara ensam med att må så dåligt.
Skrämmande när jag tänker på det.

Nu kör jag inte utan att jag vet att jag orkar. Annars stannar jag hemma om inte Peter kan köra.

Lite film tittande innan sängen kallar!

Kramizar

Av Anette Åkesson - 21 juli 2016 10:55

Jo jag har sovit. Men drömmer en massa och det mesta är jobb relaterat.

Får försöka sluta älta det så att jag inte ödsla energi genom att drömma om det.

Blev iallafall en ljuvlig morgon på balkongen med te och bästa hundarna som sällskap, sedan några rader i boken jag läser.

Försöker njuta av dagen och dess sol!

// Anette

Av Anette Åkesson - 20 juli 2016 23:58

Jo tack jag märker det. Länge sedan den påverkade mig så.

En dag med mycket vila men känner dock att värken i bihålorna börjar avta.

En del funderingar på arbete.
Hur det ska gå och om jag måste tänka om. Och det tar en del energi. Vet inte om jag klarar av det jag gjorde innan.
Känns som om jag skulle kunna sitta i vilken källarlokal som helst och arkivera papper eller något i den stilen.

Nu några rader i boken jag läser eller hur länge månen ska hålla mig vaken.

// Anette

Av Anette Åkesson - 18 juli 2016 22:37

Borta bra men hemma bäst!
Det stämmer verkligen. Att få miljöombyte behövdes. Annan luft och lugn.
Men tyvärr släppte inte min onda bihåla.
Så idag ringde jag vårdcentralen, tyvärr hade glömt att skicka sjuksköterskan som ringde på charm kurs.
De som känner mig, så ringer inte jag i onödan till vårdcentralen.
Sköterskan som ringde upp suckar och säger att man är väldigt restriktiv med skriva ut antibiotika mot bihålorna men var det nu så att jag kände att jag inte orkade så fick jag en tid ,och hon avslutade med att säga att jag kan ju inte lova att du får antibiotika.
Men det är väl ändå inte hennes sak att avgöra. Blir så ledsen när jag kommer i kontakt med sådana människor.
Om hon bara visste hur mycket energi det tog att ringa det där samtalet och att förklara mitt mående.

Väl hos läkaren visade sig att jo jag hade bihåleinflammation och fick penicillin.
Så nu hoppas jag att det ska hjälpa!
Att det bultar när man ska hosta eller böja sig ner är inget roligt.

Legat i rygg läge det mesta av dagen .

Trött, tröttare , tröttast.......

Sov gott!

Av Anette Åkesson - 13 juli 2016 23:16

Måndagen blev en vilodag. Efter frukosten sov jag i över två timmar. Det regnade duktigt här. Men det blev så pass uppehåll att vi kunde cykla till centrum och äta och gå i några affärer.

Igår tisdag blev det en lugn cykeltur till Tåtorp. Där vi fick vara med om manuell slussning. Sedan cyklade vi tillbaka. Några lätta regn skurar fick vi på oss. Sedan sov jag några timmar.

Idag onsdag, blev det äventyrsgolf och lunch . Sedan åkte dottern och jag på shopping runda. Och sedan sov jag gott en god stund.
Ikväll blev det en cykeltur till Hajstorp och veteranbil träff. Nostalgiskt att titta runt på dessa vackra bilar.

Underbart att umgås med de bästa. Jag har fått cykla i min takt och vilat/sovit när jag behövt.
Tacksam för att jag har min goa familj och underbara vänner.

Sov gott! Kram

Av Anette Åkesson - 10 juli 2016 17:55

Även om man är sjuk så behöver man miljö ombyte.
Och det funkar när man har världens bästa familj. De packade och donade och jag dirigerade.
Så igår kom vi iväg och efter lugn bilfärd kom vi fram till Töreboda.
Idag har det blivit en lugn cykel tur till sjötorp där vi intog en god måltid och sedan en lika lugn cykeltur tillbaka till husvagnen där jag gick i däck och sov i 2 timmar.
Nu dusch och sen ska vi leta upp något att stoppa i magen.

Önskar alla en fortsatt trevlig kväll!

Av Anette Åkesson - 6 juli 2016 13:03

Det behövs inte mycket för det ska bli kaos.
Maken och jag skulle åka och handla, tar handlarlistan kommer på något och lägger ifrån mig den och där blev den kvar....
Men vi lykades med gemensamma krafter få det vi skulle inhandla. Men det tog mycket energi.
Så in på apoteket för att ta ut min medicin, varpå hon säger att här finns inget recept. .
Där och då blev det totalt kaos i huvudet. Vad ska jag göra? Läkaren skulle ju lägga in nytt recept när jag var där sist.
Efter att tagit några djupa andetag ringde jag vårdcentralen, som också tog energi då jag ska knappa in hit och dit. Så det fick bli 2 upprigningar innan jag fick till det. ..
De ringde tillbaka efter 45 min och jodå läkaren hade skrivit ut receptet men försvunnit på vägen i deras nya system. ..
Så hon skulle genas be en läkare göra om det.
En liten sak kan bli hur stor som helst när inte ork och energi finns.
Nu ska jag data soffan.

Kram kram

Skapa flashcards