Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Anette Åkesson - 8 januari 2017 00:13

Inte tänkt på det innan att man har olika tröttheter.
Jag har det.
Från att varit lam slaget trött för ingenting börjar jag så smått lära mig vad som ger och tar och vilken trötthet det blir av det.
Om jag ansträngt mig fysiskt eller psykiskt.
Ska jag göra något fysiskt vilar jag mycket innan för att orka och sover en stund efter .
Något som tar psykiskt är för mig fortfarande svårt att sätta fingret på och jag vet inte förrän efteråt att det där tog psykiskt och då däckar jag.

Igår kväll hade vi besök av en barndomsvän och hennes familj. Vi har bytt julklappar så länge jag kan minnas och nu byter även våra döttrar med varandra.
Fantastiskt roligt att ha dem här.
Av olika omständigheter har vi inte setts så mycket under hösten. Så det kändes extra roligt att träffas och prata och prata och prata.
Så skönt med vänner som lyssnar och förstår.
Att tömma sitt inre på tankar,känslor för någon som lyssnar är underbart.
Så idag blev det soffhäng lite film tittande och njutning av min vackra amaryllis och nya ängeln.

Sov väl och dröm sött ?

Skapa flashcards