Direktlänk till inlägg 25 januari 2017

Demoner och Demoner!

Av Anette Åkesson - 25 januari 2017 22:59

Mina Demoner är ju inte någon annan lik , tänker jag. Och de byter skepnad också...
Innan jag blev sjukskriven hette mina Demoner
*du orkar lite till
*det gick ju bra innan
*tig och jobba
*du är delbar
*för helvete du är ju snart ledig, jobba
*du hinner det också
*känn inte efter

Att ha dessa snurrande i huvudet hela tiden gjorde att det fick inte plats med något annat....
Och när kroppen klappade ihop så försvann dessa demoner och jag vill aldrig ha dem tillbaka.

Demonerna idag är mycket snällare och inte så många
*sätt gränser
*säg NEJ

Mycket sötare och jag behåller dem gärna .

Sa till min läkare att det känns som jag bränt sönder alla trådar i huvudet.
Nej svarar hon de är bara lite svedda.

Att ha bästa läkaren gör så mycket. Hon ser mina framsteg och talar om dem så att även jag kan se och förstå dem.
Sjukskriven en stund till så att jag får näsan ovanför vattenytan .

Nu ska här sovas!
Nattizen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Åkesson - 2 maj 2023 16:50

Det är och finns både för och nackdelar med det. Men har man valt det får man liksom ta hela paketet och jag omfamnar det med tacksamhet. Som född och uppvuxen på landet är det inget jag vill byta ut. Bor man på landet vet man att när tjälen är i...

Av Anette Åkesson - 10 mars 2022 11:15

I måndags var det 10 år sedan livet kunde tagit slut, men min tid var inte slut och alla skyddsänglarna var med mig. Men minns det som igår..... Efter jobbet så var vi kallade på möte av faket för kommande omorganisation. Vi var inte mycket klokar...

Av Anette Åkesson - 22 januari 2022 14:28

Tro Ett ord de flesta förknippar med religion, men för mig har en helt annan innebörd. Tre bokstäver som bildar detta ord men som kan skapa något enormt stort. Men för mig innebär ordet mig själv, att tro på sig själv. För tror inte jag på mig sj...

Av Anette Åkesson - 30 augusti 2021 08:08

Hemester! Jisses jag har varit "modern" sedan jag föddes! När pandemin slog till och alla fick vara hemma kom detta ord som jag tycker är ett fruktansvärt ord. Det klingar så illa i mina öron. Vad är det för fel med att vara hemma eller hem omkring?...

Av Anette Åkesson - 3 juni 2021 08:22

En förbaskat bra titel, sen kanske texten i sången inte helt stämmer överens med mina tankar och funderingar! Att tro att man kan lita på myndighets personer runt om en när man är sjuk ,då får man ha just det stark tror. I februari kunde jag t...

Skapa flashcards