Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Anette Åkesson - 22 februari 2017 09:23

På förra veckans stresshantering kurs talade vi om relationer.
-relationer man mår bra av
-relationer man mår mindre bra av men som man kanske måste ha i sitt liv ändå.
-relationer som man inte mår bra av.

Det här har snurrat mycket i mitt huvud.

Relationer jag mår bra av är min underbara familj , våra hundar och bästa vännen som får mig med på promenader och fika pratstunder.

Just nu kan jag inte säga att jag har någon relation som jag måste ha och inte mår bra av.

Relationerna som fanns i mitt liv och stal mycket energi försvann när jag blev sjuk. Och jag kan ju nu se att mitt förhållningssätt till dem var att jag gav dem lillfingret och de greppade båda händerna.
Besviken på att de inte finns där,självklart är jag det men samtidigt saknar jag dem inte heller.....

Idag vaknade jag till ett snöslask och snålblåst. Men det är väl så det ska vara?
Eller? Föredrar vårtecken.

I förrgår var det fint väder och jag hittade snödroppar i trädgården och fåglarna kvittrade. Helt underbart. Det vill jag har mer av.

Ta vara på varandra!
Och håll er till måbra relationer för det ska jag göra!

Kramen

Skapa flashcards