Alla inlägg under maj 2017

Av Anette Åkesson - 23 maj 2017 22:54

Så här den tiden på året kommit..

De första myggbetten är alltid värst tycker jag. De kliar så enda in i ......
Så när jag vaknade häromdagen med en rad av 5 bett som om de suttit i givakt och på kommando bitit mig.... klia klia och klia lite till... ja jag vet att man ska inte klia men det går liksom inte att låta bli.

Men de där kliand betten vägs upp lite när man får känna doften av nyklippt gräs. Bäst är nästan morgonen efter att det blivit klippt och marken varit lite fuktig!

Tänker alltid på låten "Tänk att få vakna" tidigt en morgon och slås av att jag är lyckligt lottad som får vakna och höra koltrasten sjunga sin sång.

Trots en tröttare period har jag legat ute i solstolen under trädet och bara varit. Där försöker jag hitta ork och energi att komma vidare.
Den trötta perioden tror jag beror på att min strimma ljus i tunneln slocknade när jag fick höra att omorganisation nummer 5 sedan 2012 ska bli till hösten,suck att de orkar. Blev så ledsen. Varit så glad över min strimma ljus men men börja om från början nja som tur är inte riktigt. Kommer fortare upp när jag trillat ner än för ett år sedan.

Så nu ska jag sov och försöka finna mitt ljus.

Var rädda om varandra!

Kram

Av Anette Åkesson - 4 maj 2017 23:44

Är 30 för många....

Hade egentligen tänkt skriva om något annat men efter att sett programmet behövde jag rensa huvudet på ämnet...

Jag tänker att alla någon gång snuddade av tanken jag ska ta livet av mig ,så även jag. Men det var mest under skoltiden de tankarna fanns....

Efter att jag fick barn har den tanken aldrig föresvävat mig! Alldeles för mycket kärlek för att göra det!

Så på något sätt så räddade nog sonen mig som jag fick som 23 åring!
Jobbigt och kämpigt på många sätt att stå som ensamstående,men jag levde verkligen för mitt mirakel till son!

När jag fick diagnosen utmattningsdepression för 16 månader sedan var läkare och psykiatri sjuksköterska på mig som hökar om jag mådde så dåligt att jag inte orkade med mitt liv!
Men hur dåligt jag än mådde då fanns inte den tanken. Älskar min familj alldeles för mycket!

Och alla vänner som jag hade,vänskaps skaran visade ju sig krympa lite....
Men genom stresshantering kursen har jag fått nya vänner som jag har kontakt med varje vecka. Så mycket lättare förståelse för någon i samma situation!

Åter till programmet 30 liv i veckan är det verkligen ett mycket bra program om ett mycket viktigt ämne.

"Att ta tabletter för att man har ont i huvudet talar man om, men att ta tabletter för att man har ont i själen" talas det sällan om.
Varför egentligen??
Borde vara lika självklart att tala om vilket som. Kanske ännu viktigare om man har ont i själen och allt är mörkt.....

I programmet talades också om att det borde vara ett ämne i skolan,med psykisk ohälsa, tror jag vore bra om skolungdomar får information om vårt man ska vända sig när allt blir svart osv.

Tror jag rensat ur huvudet nu och kan somna gott!

All kärlek till alla
Ta hand om varandra!

Kramar

Skapa flashcards