Alla inlägg under oktober 2017

Av Anette Åkesson - 11 oktober 2017 23:19

En stor och kanske svår fråga,tycker jag.
Tror att det finns lika många svar som människor och inget är rätt eller fel.
Att stanna upp och ställa sig frågan är nog inte så dumt. Tänker att det säkert blir olika svar beroende på sinnesstämning just där och just då. Och säkert blir svaret olika beroende på vilken fas man är i livet.

Så hur tänker jag i denna fråga?...
Jag tänker... jag är avlad av mina älskade föräldrar så grunden till min plattform har jag fått av dem . Att älska och bli älskad och accepterad för den man är ,känner jag är en del av svaret.

Tänker kanske mer på vad som inte är meningen med livet....
Det kan inte vara meningen att man ska jobba,vara sin arbetsgivare tillgänglig 24 timmar om dygnet,att finnas till för vänner och släktingar lika mycket...

Men dygnet har bara 24 timmar hur eller hur.

Tänker också att det finns en mening med allt men det gäller att finna den meningen. Och det kan dröja länge innan den polletten trillar ner.

Som sagt var en stor och kanske svår fråga. Lite tankar från hur mitt huvud tänker just nu. De här surrat i huvudet i flera dagar så nu kan jag släppa taget om det för denna gången!

Puss o kram

Skapa flashcards