Alla inlägg under maj 2019

Av Anette Åkesson - 12 maj 2019 21:09

Oj, vad denna veckan försvann fort.
Arbetstränat 2 timmar 3 dagar, då jag hade KBT ena dagen. Plockat och plockat upp,så roligt men väldigt tröttande för hjärnan.
Och så mycket vackra blommor, buskar och träd det finns.
Så i fredags kunde jag inte hålla mig längre det fick bli en perenn blomma och en bords blomma med hem.
På fredagskvällen åkte vi till husvagnen och där har vi varit hela helgen och bara njutit.

Väl hemma i eftermiddags planterade jag lökar och växter och sedan klippte dottern gräset, luktar så gott. Det första är någon speciell doft med.

I tisdags klarade dottern sitt Am-kort. Så summeringen av veckan blir plus !!

Av Anette Åkesson - 5 maj 2019 23:10

Oj,vad tiden går fort.
Men måste tömma hjärnan på allt som snurrar runt.
Har varit i husvagnen med hundarna och bara varit,medan maken och dottern tävlade i sm bowling.

Igår blev det en tur till wämöparken i Karlskrona mat och trädgårdsmässa. Tyvärr var det dåligt väder, men några blomlökar blev det inköpta.

Idag har son,svärdotter och min pappa varit här på middag. Så mysigt!

Imorgon börjar jag ett nytt kapitel i mitt liv,ett tomt blad att fylla.
Självklart med skräck blandad förtjusning.

3,5 års sjukskrivning och imorgon börjar jag arbetsträna.
Efter mitt val,blir det nu samverkan.
Och jag ska arbetsträna på en handelsträdgård. Ser ändå fram emot det, känns rätt, hoppas att den känslan håller i sig!

Så med ett oskrivet blad startar jag 49 år ett nytt kapitel.

Kram till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards