Alla inlägg under juni 2021

Av Anette Åkesson - 3 juni 2021 08:22

En förbaskat bra titel, sen kanske texten i sången inte helt stämmer överens med mina tankar och funderingar!

Att tro att man kan lita på myndighets personer runt om en när man är sjuk ,då får man ha just det stark tror.

I februari kunde jag ta klivet upp att börja arbetsträna 50% igen. Otrolig stor trötthet som jag ännu inte riktigt landat i.
Telefonmöte med FK och AF där handläggare tyckte att jag snart borde komma upp i 75% annars skulle man avsluta samverkan och bedöma min arbetsförmåga ändå. Sedan Telefonmöte med AF och chefen på arbetstränar stället,där AF stämmer av och hör om det skulle finnas möjlighet till anpassad lönebidrags anställning efter sommaren på ca 20 timmar i veckan! Och att det skulle finnas det! Gissa vem som blev alldeles varm om hjärtat och lycklig som ett barn på julafton.
Men ack den lycka som varar för länge...

Ny handläggare på FK och när det sedan ska till ett avstämningsmöte med alla instanser även en ny handläggare på AF...

Och där och då föll tilltron på myndigheter, fanns helt plötsligt ingen anteckningar om avslutning av samverkan, eller om anpassad anställning i nuläget. Man måste bla,bla,bla,bla.....
Tårarna sprutar nu hejdlöst....
Att högerhanden inte vet vad vänsterhanden gör och jag sitter där emellan med en trasig hjärna som blev om inte än trasigare...

Efter mycket om och men och konstiga förklaringar ( enligt mig) blev beslutet om fortsatt arbetsträning till 15 september och ny utvärdering då. Och om jag vaknade en dag så där helt plötsligt och kände att nu kickar vi igång och jobbar fullt ut så gick det så bra så...
Att inte min läkare gick i taket under mötet är för mig en gåta, så tacksam för teamet jag har inom vården som stöttar mig och ser mig för den jag är....

Dagen efter mötet kände jag ett starkt behov av ett samtal till min KBT.
Vi hade veckan innan beslutat om lite sommarlov, men nu ringde jag och fullkomligt kräkte ur mig om katastrof mötet. Tack Christina för en fantastisk pratstund. Tur att hon finns!!

Och min ljuvligt fantastiska familj och vänner! Utan er skulle jag inte vara där jag är idag, när myndigheter gör som de gör.

Och självklart du fantastiska Emmelie som tar emot mig för arbetsträning!!

Så vem i hela världen kan man lita på?? Jag vet vem/vilka jag litar/inte litar på!!

Njut av majdagen, solen, fågelkvitter och just det som får dig att må bra!!

Kramisar

Ovido - Quiz & Flashcards