Alla inlägg under augusti 2021

Av Anette Åkesson - 30 augusti 2021 08:08

Hemester!
Jisses jag har varit "modern" sedan jag föddes! När pandemin slog till och alla fick vara hemma kom detta ord som jag tycker är ett fruktansvärt ord. Det klingar så illa i mina öron. Vad är det för fel med att vara hemma eller hem omkring? Älskar det ! Alla har inte förutsättningar att åka utomlands hela tiden.... och då ska det var synd om dem som inte kunde göra det på grund av pandemin.

Semester!
Varför heter det Semester? Hur jag än vrider på bokstäverna,delar upp dem ser jag inget givit svar på innebörden av ordet. Enligt mig skulle det inte heta Semester heller utan...

Återhämtningspaus eller Återhämtningsledighet!
För det är ju det, det ska vara. Återhämtning av jobbet ,vardagen. Att återhämta sig fysiskt och psykiskt. Att stänga av larmet på klockan. Äta,sova när man vill. Listan kan göras lång. Återhämtning behövs varje dag,men den där lite längre perioden på några sammanhängande veckor är otroligt viktig. Att inte fylla den med mycket måste göra. Hör så ofta när vi är lediga ska vi renovera, åka hit och dit....
Köper att man vill ha något litet guldkorn på ledigheten, men det måste inte innebära renovering, långa resor,träffa alla vänner etc.
Återhämta dig med dig själv, umgås med familjen och vänner, gör en liten utflykt finns så otroligt många smultronställen i din närhet!!

Några tankar om ledighet från mig,där ångesten börjar krypa i mig inför nästa avstämningsmöte som är om 2 veckor....

Simma lugnt och var rädda om er!

Ovido - Quiz & Flashcards