Alla inlägg under januari 2022

Av Anette Åkesson - 22 januari 2022 14:28

Tro
Ett ord de flesta förknippar med religion, men för mig har en helt annan innebörd.
Tre bokstäver som bildar detta ord men som kan skapa något enormt stort.
Men för mig innebär ordet mig själv, att tro på sig själv. För tror inte jag på mig själv, vem gör det då och hur ser deras tro ut på mig. Jag kanske inte kan förmedla ut min tro på mig själv fullt ut,men att jag själv förstår en liten bit av min tro är ju det viktigaste för mig, och inte vad andra tror.

Hopp
Ett,två och Hopp. Vem som hoppar högst,längst eller inte alls har inte någon betydelse så länge du tar ett Hopp i taget . Ett Hopp om dig själv. Att våga ta det där hoppet. Att stanna upp och fundera på över Vem gör jag hoppet för. Att alltid utgå från sig själv underlättar i vilken riktning du tar ditt Hopp!

Kärlek
Visst är det ljuvligt ord. Ett ord som betyder så mycket. Kärleken till sig själv, någon annan, ett djur,en sak men inte minst till livet. Hur Kärleken ser ut är olika hos alla, inget är rätt eller fel. Att visa Kärleken till sig själv är ändå det viktigaste tänker jag. Då kan man lättare förmedla det till andra.

Så våga TRO, HOPP OCH KÄRLEK på dig själv!!

Några tankar från mig ?

Tro,Hopp och Kärlek till alla som behöver!

Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards