Alla inlägg den 2 maj 2023

Av Anette Åkesson - 2 maj 2023 16:50

Det är och finns både för och nackdelar med det. Men har man valt det får man liksom ta hela paketet och jag omfamnar det med tacksamhet.
Som född och uppvuxen på landet är det inget jag vill byta ut.
Bor man på landet vet man att när tjälen är i marken blir
# grusvägen dålig, kör därefter
# när den skrapas dammar den innan saltet kommer på och med tur stämmer väderprognos för bättre effekt, kör därefter
#snön kommer även här,den som skottar har fler än en väg,kör därefter
# tro det eller ej som fastighetsägare har man en del skyldigheter röj buskar och träd för bättre seende
#har man djur,barn som vistas på vägen är det jag som förälder, husse,matte att se efter de våra.
Varför klaga när det liksom alltid varit så??
Och jag är fullt medveten om att det finns fler fordon idag mot för 50 år sedan men det är trots allt en människa bakom ratten...

Barn gör inte som vi säger, de gör det vi gör något att fundera över...

Och visst skräpar pollen även här,det smutsar ner,ja, men så är det..

Och ja bönderna kör ut skit på åkrarna och ja det luktar ingen nyhet, låt bli att hänga tvätt ute den dagen och lite till.

Att bo på landet och ha de bästa grannarna som finns där när det behövs är verkligen fantastiskt.
Att hålla ett getöga på någon som bor ensam, är äldre eller bara be om en hjälpande hand när det behövs. Den listan kan göras lång. Just nu är tacksamheten hos pappas grannar som slöt upp och hjälpte honom när det behövdes. Kärlek till er alla.

Nu ska jag njuta av fågelkvitter, sol och LIVET PÅ LANDET

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards