Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Anette Åkesson - 8 juli 2017 22:32

En strof som aldrig blir uråldrig!

Kärleken till maken,barnen,hundarna,släktingar,vänner, solen,regnet,livet ...
Listan kan göras oändlig ?????

Att det trots allt elände som finns är kärleken större!
Att se varje människa för den den är inte för en handling eller mående.
Utan för att jag är jag och du är du! Trots fel eller rätt!!

Är så oändligt tacksam över den kärlek jag får från alla håll. Det blir så mycket lättare att andas då! Att jag blir sedd för den jag är. Att se mig trots min sjukdom! Att med små medel ge mig guldglimtarna i vardagen!
Att bara få ett sms av en vän/släkting , en kram av maken, barnen eller hundarna som ligger hos mig när jag vilar ?

I torsdags blev pratfika med Ulrika ifrån kursen. Är så glad för hennes skull att hon kommit så långt som hon har!
En pratstund med någon som vet vad man talar om gör så mycket!

Igår var maken och jag och handlade lite och sedan hjälptes vi åt att städa så sedan sov jag gott en god stund.
När våra gäster kom kände jag mig ett dugg stressad utan hunnit det jag tänkt trots att jag inte fått på ugnen som jag skulle!
Kvällen gick i rasande fart. Vi åt,drack och pratade i över 4 timmar ????

Trots att jag mest legat hela dagen och sovit då och då var den energi det tog värd varenda sekund!!
Ikväll blev det helgsmålsbön i Nöbbele Kyrka med kör som sjöng ljuvliga sånger!

STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN ????

KRAMAR TILL ER ALLA

Ovido - Quiz & Flashcards